Διαδικασία αξιολόγησης

 

Δημοτικό

Για την κρίση των project (τουλάχιστον στον προκριματικό της Αττικής) θα διατεθεί
περιορισμένος χρόνος ενδεικτικά επτά λεπτά σε κάθε ομάδα, εκ των οποίων ένα μέρος (π.χ. τα
πέντε λεπτά) θα είναι για την παρουσίαση από την ομάδα και ο υπόλοιπος χρόνος για ερωτήσεις
από τους κριτές.
● Οι μαθητές θα παρουσιάσουν το project το οποίο έχουν δημιουργήσει και θα αναφέρουν με
ποιο τρόπο σχετίζεται με το θέμα του διαγωνισμού.
● Θα πραγματοποιηθεί επίδειξη της λειτουργίας του project, με έμφαση στην παρουσίαση των
αυτοματισμών.
● Θα παρουσιαστεί το λογισμικό του Scratch μέσω της αναλογικής ή ψηφιακής αφίσας, με
αναφορά στην διασύνδεση και έλεγχο των αυτοματισμών, καθώς και στην εικονική
αναπαράσταση με animation του αυτοματισμού.
● Οι μαθητές θα επιλέξουν έναν από τους αυτοματισμούς και θα τον εμφανίζουν στο εικονικό
περιβάλλον του Scratch.
● Οι μαθητές θα απαντήσουν σε ενδεχόμενες ερωτήσεις των κριτών, σχετικές με το project.
● Κατά την διάρκεια της αξιολόγησης δεν επιτρέπεται οποιουδήποτε είδους βοήθεια από τους
προπονητές προς τις ομάδες.

 

Κριτήρια Βαθμολόγησης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ   #  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΒΑΘΜΟΙ
 Σύλληψη Ιδέας / Project ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙ:         40
1 Δημιουργικότητα, Έρευνα και Ανάπτυξη Ιδέας 15
2 Κατασκευή και Ποιοτική επίλυση της πρόκλησης 25
 Εκπαιδευτική Ρομποτική/ Αυτοματισμοί ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙ:         50
1 Μηχανική Κατασκευή, Καλαισθησία 25
2 Μηχανική Απόδοση, Λειτουργία Αυτοματισμών 25
Πρόγραμμα στο Scratch ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙ:         20
1 Κωδικόραμα- Οπτική Αναπαράσταση κώδικα 20
ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙ:         50
 Εικονικός Κόσμος 1 Ορθότητα Λογικής, Πολυπλοκότητα Λογισμικού και αυτοματισμών 25
2 Αναπαράσταση αυτοματισμού με animation, Interface , Αισθητική 25
ΣΥΝΟΛΙΚΟΙ ΒΑΘΜΟΙ:         40
 Παρουσίαση 1 Αξιολόγηση Παρουσίασης, Επικοινωνιακές Δεξιότητες και Συνεργασία 30
2 Διακόσμηση, Βίντεο, Αφίσες 10
ΜΕΓΙΣΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:         200

* Project το οποίο δεν βρίσκεται εμφανώς εντός του θέματος, δεν θα βαθμολογείται.

 

 

Γυμνάσιο

Η κατάταξη των ομάδων ορίζεται από τη μεγαλύτερη βαθμολογία που
συγκέντρωσαν σε ένα από τους δύο αγωνιστικούς γύρους.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας, νικήτρια ανακηρύσσεται η ομάδα:

  • με τη μεγαλύτερη βαθμολογία στον άλλο αγωνιστικό γύρο
  • ή σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας, με τον καλύτερο χρόνο σε ένα αγωνιστικό γύρο
  • ή σε περίπτωση νέας ισοβαθμίας, με τον καλύτερο χρόνο στον άλλο αγωνιστικό
    γύρο

Μέγιστη βαθμολογία για την κύρια δοκιμασία είναι οι 750 βαθμοί (συν τους
βαθμούς της έξτρα δοκιμασίας που θα γίνουν γνωστοί μαζί με την ανακοίνωση της)
και μέγιστος χρόνος για την ολοκλήρωσή της είναι τα 2 λεπτά. Η βαθμολογία
αναλυτικά φαίνεται παρακάτω:

Στοιχείο δοκιμασίας Βαθμολογία Βαθμολογία
Οι 4 κύβοι που το χρώμα τους κληρώθηκε, πλήρως τοποθετημένοι στο τετράγωνο του
τερματισμού (οι κύβοι δεν αγγίζουν την
πίστα)
4Χ100 βαθμοί 400
Οι 4 κύβοι που το χρώμα τους κληρώθηκε,
πλήρως τοποθετημένοι στο τετράγωνο του
τερματισμού (οι κύβοι αγγίζουν την πίστα)
4Χ50 βαθμοί 200
Το ρομπότ σήκωσε τις 3 σημαίες που βρίσκονται στις 3 πόλεις, κουβαλώντας τους κύβους που αντιστοιχούν σε κάθε σημαία     (η βάση της σημαίας μέσα στο χρώμα) 3Χ100 βαθμοί 300
Το ρομπότ σήκωσε τις 3 σημαίες που βρίσκονται στις 3 πόλεις, χωρίς να κουβαλάει τους κύβους που αντιστοιχούν σε κάθε σημαία (η βάση της σημαίας μέσα στο χρώμα) 3Χ50 βαθμοί 150
Το ρομπότ τερμάτισε αυτόνομα και η προβολή του πλήρως μέσα στο τετράγωνο τερματισμού 1Χ50 βαθμοί 50
Οι κύβοι που δεν πρέπει να μετακινηθούν βρίσκονται εκτός της βάσης τους 8Χ-10 βαθμοί -80
Κύρια βαθμολογία 750
Έξτρα δοκιμασία
Συνολική βαθμολογία

 

 

Λύκειο

Category Criteria Score 1 ~ 5
1. Project 1. Creativity -Το έργο είναι πρωτότυπο, αξίζει και δείχνει τη δημιουργική σκέψη / καινοτόμο και ευφάνταστο σχεδιασμό / ενδιαφέρουσα ερμηνεία και εφαρμογή
2. Quality of Solution – Το έργο είναι καλά μελετημένο και αποτελεί μια καλή λύση στο πρόβλημα. Η λύση υποστηρίζει το θέμα.
3. Research & Report -Είναι σαφές ότι η έρευνα έγινε. Η έκθεση είναι μια καλή περίληψη του έργου: Προβλήματα – Λύσεις – Διαδικασία – Εκτίμηση – Ομάδα – στόχος
4. Entertainment Value – Το έργο έχει ένα συγκεκριμένο “WOW” – το οποίο το κάνει πρωτότυπο- διασκεδαστικό, αιχμαλωτίζει την προσοχή των περαστικών και θα σας κάνει να θέλετε να το δείτε πάλι και να μάθετε περισσότερα γι αυτό.
2. Programming 1. Automation -Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τα κατάλληλα δεδομένα από αισθητήρες για να εκτελέσει συγκεκριμένες ρουτίνες και καταδεικνύει σαφώς την αυτοματοποίηση στην ολοκλήρωση των εργασιών.
2. Good Logic – Οι επιλογές προγραμματισμού που χρησιμοποιεί έχουν νόημα και λειτουργεί αξιόπιστα. Σχετικά όσον αφορά τη χρήση, την πολυπλοκότητα και το σχεδιασμό του θα πρέπει να υπάρχει λογική και αξιοπιστία επίσης.
3. Complexity -Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί διάφορες γλώσσες, αισθητήρες ή ελεγκτές και ενσωματώνει πιο πολύπλοκους αλγόριθμους σε δομή και σχεδιασμό.
3. Engineering Design 1. Technical Understanding -Τα μέλη της ομάδας είναι σε θέση να παράγουν σαφείς, ακριβείς και πειστικές εξηγήσεις για κάθε βήμα της μηχανικής και προγραμματισμού της διαδικασίας.
2. Engineering Concepts -Το έργο παρουσιάζει αποδεικτικά στοιχεία και την καλή χρήση των εννοιών της μηχανικής.
3. Mechanical Efficiency – Ορισμένα τμήματα και η ενέργεια χρησιμοποιείται αποτελεσματικά – απόδειξη της ορθής χρήσης των μηχανικών έννοιες όπως (γρανάζια / τροχαλίες / μοχλών / ζάντες & άξονες)
4. Structural Stability -Το έργο (ρομπότ και δομές) είναι ισχυρό, εύρωστο και η κατασκευή μπορεί να τρέξει κατ ‘επανάληψη – τμήματα δεν αποσπώνται – μικρή ανάγκη για επισκευές.
5. Aesthetics -Τα μηχανικά στοιχεία έχουν αισθητική, υπάρχουν ενδείξεις ότι η ομάδα κατανάλωσε χρόνο και ουσία για να κάνει το έργο να φαίνεται επαγγελματικό.
4. Presentation 1. Successful Demonstration – Μια επίδειξη των δυνατοτήτων ολοκληρώθηκε και θα μπορούσε αξιόπιστα να επαναληφθεί.
2. Communication & Reasoning Skills – Η ομάδα ήταν σε θέση να παρουσιάσει την ιδέα του έργου τους με έναν ενδιαφέροντα τρόπο – πως λειτουργεί – γιατί το επέλεξαν – γιατί έχει ενδιαφέρον.
3. Quick Thinking – Η ομάδα είναι σε θέση να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με το έργο τους. Ήταν επίσης σε θέση να αντιμετωπίσει τυχόν προβλήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.
4. Posters and Decorations -Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία του έργου παρουσιάζουν ενδιαφέρον και υπάρχει σαφήνεια – Ελάχιστα: 1 poster
5. Project Video – Ένα βίντεο teaser presentation που παρουσιάζει το πρόβλημα, τη λύση και την ομάδα.
5. Teamwork 1. Unified Learning Outcome -Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα μέλη της ομάδας έχουν εσωτερικεύσει τη γνώση και κατανόηση του θέματος που σχετίζονται με το έργο τους.
2. Inclusiveness – Η ομάδα είναι σε θέση να αποδείξει ότι όλα τα μέλη διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη, κατασκευή και παρουσίαση του έργου τους.
3. Team Spirit -Η ομάδα εμφανίζει θετική ενέργεια, καλή συνεκτικότητα, και τα μέλη είναι ενθουσιασμένα για το έργο τους.
6. Business 1. Business Propose – Σκοπός της επιχείρισης και ποιό το όραμα.
2. SWOT Analysis – Πίνακα με SWOT ανάλυση του προϊόντος .
3. Competitive Advantage – Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
4. Team Identity – Εταιρική ταυτότητα ομάδας, λογότυπο, χρώματα, όνομα και concept.
5. Project Management – Αναλυτική διαχείριση έργου. Έχουν ληφθεί υπόψη μια σειρά από παράγοντες, όπως σκοπός, χρόνος, πόροι και κίνδυνοι έργου. Αλλαγές στον προγραμματισμό του έργου.
7. Finance Market 1. Market Analysis – Ανάλυση της αγοράς που απευθύνεται το προϊόν και το περιβάλλον
2. Marketing Plan – Ενέργειες Μάρκετινγκ και εύρεση χορηγιών
3. PNL Estimation – Εκτίμηση Εσόδων – Εξόδων της επιχείρησης σε μηνιαία – ετήσια βάση
4. Optimistic & Pesimistic Scenarios – Αισιόδοξο σενάριο και απαισιόδοξο σενάριο του
προϊόντος σε σχέση με την αγορά.
5. Έρευνα – Έρευνα που να βασίζεται σε πραγματικά στοιχεία της αγοράς
Project : x 2 =          /200
Business : x 2 =          /100
Engineering : x 4 =          /100
ΣΥΝΟΛΟ :           /400
5 Strongly agree – excellent, advanced, exemplary, or amazing
4 Agree – good, accomplished, or proficient
3 Neutral – average, intermediate level, or acceptable
2 Somewhat disagree – attempted but needs work
1 Disagree – little attempted or needs lots of help
Feb 27, 2015 | Posted by | 0 comments